اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 32794
1399/02/25 - 02:02
SARS-CoV-2 سلول ها را در مدل های ارگانوئید روده ای آلوده می کند

محققین در انستیتو فناوری ارگانوئید هوبرخت در هلند دریافته اند که کروناویروس SARS-CoV-2 که موجب COVID-19 می شود می تواند سلول ها را در روده آلوده کرده و در آن جا تکثیر کند.

به گزارش بنیان به نقل از Huborganoid.nl، بیماران مبتلا به COVID-19 علایم مختلفی را در ارتباط با سیستم تنفسی نشان می دهند که از جمله آن ها می توان سرفه، عطسه، تنگی نفس و تب را اشاره کرد. این بیماری از طریق قطرات کوچکی که معمولا از طریق سرفه کردن و عطسه کردن آزاد می شوند منتقل می شوند. در این بین برخی از بیماران علایم گوارشی مانند اسهال و تهوع را نیز نشان می دهند و ویروس در مدفوع آن ها نیز قابل تشخیص است.

در مطالعه ای جدید در انستیو فناوری ارگانوئید هوبرخت، هانس کلور و همکارانش از ارگانوئیدهای روده ای استفاده کردند و توانستند با موفقیت نحوه آلوده شدن سلول های روده ای به ویروس و پاسخ سلول ها به ویروس را مطالعه کنند. یافت های آن ها بخوبی نشان داد که ویروس می تواند موجب آلوده شدن سلول های روده ای شود و همین امر موجبات علایم گوارشی مانند اسهال و ... را فراهم می آورد. به عقیده محققین بین نحوه ورود ویروس به روده و ورود آن به ریه ها تفاوت وجود دارد.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved